خاکستری شدن مو و رژیم غذایی موثر
نوشته شده توسط : آقای شریفی

ملانوسیت ها مسئولیت ساخت رنگدانه های ملانین را در مو بر عهده دارند. این سلول ها با افزایش سن کاهش می یابند، به طوریکه این امر منجر به کاهش رنگدانه های مو و سپس تغییر رنگ طبیعی مو به خاکستری یا سفید می شود. از طرفی رژیم غذایی و تغذیه مناسب ممکن است به جلوگیری از پیشرفت خاکستری شدن مو کمک کند.

ویتامین ها

دریافت ویتامین ها برای عملکردهای بدن از جمله رویش و ایجاد رنگ مو ضروری است. ویتامین B12 و ویتامین C جزو ویتامین های ضروری به حساب می آیند که برای جلوگیری از خاکستری شدن مو مورد نیاز می باشند. براساس مراکز رشد و تکامل مو در ایالات متحده، ویتامین B12 و C به حفظ تمیزی خون و تقویت عملکرد فیلتراسیون کبد کمک می کنند. همچنین در زمان هجوم رادیکال های آزاد به خون، واکنش سیستمی به کندی صورت می گیرد و این شامل کاهش توانایی بدن برای تولید ملانوسیت ها می شود. موادغذایی غنی از این ویتامین ها شامل مرکبات، سبزیجات برگ سبز، دانه ها و مغزهای آجیل است. 

گیاهان

مزه دار کردن موادغذایی با گیاهان مناسب می تواند در توقف خاکستری شدن موها مفید باشد. استفاده از ادویه کاری یک روش ثابت شده در رفع خاکستری شدن مو است. همچنین افزودن برگ های کاری به غذا نقش موثری در افزایش تولید ملانوسیت ها دارد.یک رژیم غذایی متعادل و مغذی بهتر است شامل مصرف روزانه ۸۵ تا ۱۱۳ گرم پروتئین باشد. مو از پروتئین های پیچیده ای ساخته شده است که باعث رشد، استحکام و درخشندگی رنگ موها می شوند. کاهش دریافت پروتئین ممکن است خاکستری شدن موها را افزایش دهد. گوشت بدون چربی، مغزهای آجیل و لوبیا موادغذایی سرشار از پروتئین به حساب می آیند. همچنین سویا نیز میزان بالایی پروتئین دارد.در فروشگاه محصولات ارگانیک تمامی مواردی که از سفیدی مو پیشگیری میکنند یافت میشود.

 





:: برچسب‌ها: مغز آجیل، خرید ادویه کاری، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: